Despre




Fondul Științescu este un fond de finanțare dezvoltat în parteneriat de BRD – Groupe Société GénéraleRomanian-American Foundation și Fundația Comunitară București și este sprijinit de Inspectoratul Școlar al Municipiului București. Programul de finanțare și-a propus să caute profesori cu idei de predare a disciplinei lor care să implice activ elevii și care să inspire alți profesori.
Fondul Științescu, aflat la ediția pilot, finanțează 8 proiecte ale profesorilor de gimnaziu care și-au propus să stimuleze pasiunea elevilor pentru științele exacte. Câștigătorii au fost selectați de un juriu independent, format din persoane cu experiență în diverse domenii corelate cu științele exacte. Competiția de proiecte s-a adresat profesorilor de matematică, fizică, chimie, biologie și informatică din sectoarele 2, 3, 4 și 6 din București și a oferit finanțări în valoare totală de 120.000 de lei.
Lumina care ne ”LUMINEAZĂ”! - presupune înțelegerea prin experimente a conceptelor de bază legate de lumină.  Proiectul este coordonat de Gabriela Diana Niculescu, profesor de matematică la Școala Gimnazială nr. 190.  In parteneriat, acest proiect va fi derulat si in Scoala Gimnaziala nr.97 sub indrumarea d.nei Gabriela Nicolae, profesor de fizica.
Elevii vor avea posibilitatea de a-și descoperi creativitatea și de a-și stimula curiozitatea intelectuală, prin faptul că ei sunt cei care trebuie să găsescă răspunsuri la întrebările ridicate în cadrul aplicațiilor practice. Proiectul trebuie să fie o recreație intelectuală care să stimuleze curiozitatea, spiritul critic şi de observaţie şi, foarte important, să-i încurajeze pe elevi să-şi depăşească timiditatea, teama de a nu greşi, de ridicol.
Elevii vor descoperi diferitele roluri ale luminii și aplicațiile în viața noastră de zi cu zi din prezentările realizate în cadrul laboratorului și din vizita la Institutul Național de Fizica Plasmei, Laserilor și Radiațiilor de la Măgurele. Elevii vor utiliza ca sistem de învățare observația, previziunea, discuții în grupuri mici, astfel încât aceștia să fie curioși să descopere legile fizice reale care guvernează lumea prin transpunerea experienței personale în informația predată la clasă.
Activitățile propuse:
1.      Organizarea echipei și stabilirea modalității de derulare a proiectului - aprilie 2015
2.      Prezentări video, experimente privind importanța luminii în viața noastră care se vor desfășura în laboratoarele de fizică, biologie, precum și în curtea școlii - 3 ședințe - mai 2015
3.      Vizită la Institutul Național de Fizica Plasmei, Laserilor și Radiatiilor, Măgurele - mai 2015
4.      Îndrumarea echipelor mixte de elevi (elevii vor fi reprezentați la nivelul fiecărei clase V-VI-VII, fiecare școală va forma cel puțin 5 echipe) în realizarea experimentului pe care-l vor prezenta la finalul proiectului - iunie 2015
5.      Organizarea și desfășurarea Concursului de proiecte științifice ”Lumina care ne LUMINEAZĂ!” – 12 iunie 2015
               Concursul va avea două secțiuni:
               1. Prezentare video și Power Point pentru susținerea experimentului realizat de fiecare echipă;
               2. Expoziție de fotografii.

  1. Finalizarea, analizarea, promovarea proiectului și realizarea publicației ”Academia micilor inventatori!” - iulie 2015

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu